onsdag 4 mars 2009

Rättvisemärkt innebandy?

Nej faktiskt inte......

Jocke har visat intresse för vad och hur jag skriver i min blogg (Tack för det) i sina kommentarer till mig har han även gett mig input om att jag kanske ska tänka lite på hur mitt sätt att skriva (framförallt när jag är upprörd)kan uppfattas och upplevas av andra som kanske läser men inte kommenterar.
Helt RÄTT Jocke!

Jag är inte den mest smidiga personen i mitt sätt att hantera frustation! Jag kan en hel del mindre väl valda ord och kan dessutom vara lite för snabb ibland.

Inte desto mindre är jag född som människa med reaktioner och känslor, även jag.
Visst ska jag försöka vara konstruktiv och det är väl då sådana personer som Jocke är en viktig ingrediens? Att faktiskt reagera på vad som skrivs och på vilket sätt är ju ett bevis på att någon hör!(läser i det här fallet)

Vad gäller tidigare inlägg så har jag redigerat det och har dessutom bett Jocke hjälpa mig med om det finns annat i inlägget som han tror kan upplevas stötande för andra läsare. Visserligen har jag ju rätt att ha mina åsikter men samtidigt har jag en skylldighet att respektera andra människor.

Huvudsyftet med att skriva av sig på bloggen är ju att få ordning och reda på tankarna och eftersopm min blogg handlar om innebandymålvakter och tonårstider så är ju den världen ibland både svajjig och intensiv. Många föräldrar och tränare vill att deras barn ska vara bäst men så är inte fallet i Nygrens Familjen.
Jag säger ofta att jag inte är en perfekt mamma MEN jag är tillräckligt bra.

Jocke funderar också på hur mina "barn2 känner inför att jag hänger ut hennes lagkamrater/tränare och här kommer svaret:
Om jag skulle sluta att skriva och reagera så skulle både Skorpan och Skalman genast reagera och undra om jag skiter i dom nu???
Båda 2 är uppväxta med orden - mina åsikter har jag rätt till! Dina åsikter har du rätt till. Vi har båda rätt till olika åsikter och dessutom rätt till att inte dela åsikt.

För mig handlar mycket utav reaktionerna på vad som händer med sporten innebandy om man (som trenden i Sverige är numera) flyttar upp för unga spelare i representationslagen och på det sättet kortar ner tiden innan elittänket blir för uttalat. När man från förbundens sida vill att man struntar i tabellfört seriespel innan 10 års ålder och sedan lyfter upp 13-14 åringar i dam/herrlag så blir glappet väldigt kort.
Gagnar det inte förening, spelare idrotten mer om man låter det ta några extra år innan man tar sig upp i divisioner???? Finns det inte en ganska stor vinst i att man har många ungdomslag som spelar på bredden för att sedan vid 16-17 års ålder börja lyfta upp de spelare som man märker har ett större utbyte av att spela med dam/herrlag???

Det är främst den diskusionen jag strider för sedan att jag ibland svamlar till och rör ihop saker är ju tyvärr en av mina avigsidor och dem får jag stå för men jag blir lite sur när man låter mina "barn" betala för att jag har en åsikt som inte faller tränare i smaken. Vilket jag genom åren upplevt och får höra från min make flera gånger. Nu förstör du för våra barn igen!!!

Rättvist ???
Nej

1 kommentar:

Anonym sa...

Heej! Ja fy vilken dålig uppdatering (den kommer ikväll) lovar, blir lite sent dock, först Mora-Almtuna =) Massa kramar!!