måndag 30 mars 2009

God morgon?



Måndagar är alltid tunga hos familjen Nygren.
Det borde kännas okej efter en helgs vila men vi har nog mer att stå i på helgerna än på vardagarna :-)
Slutspelshelgerna duggar tätt med lite SSL slutspel i veckorna men nu skymtar en ljusning i alla fall. Tiden går fort när man har roligt, ni ska se att rätt som det är har vi den 18/4-09.
Globen och SM-finaler, därefter är allt stilla, tyst och tomt. Då njuter vi ett par veckor för att sedan långsamt börja sakna innebandyn och hallarna igen.

Skorpan och Kompis var ju i Hedemora i helgen och deltog i en svensexa/möhippa och det blivande paret Roos fick sig en oförglömlig lördag.
Tydligen väldigt roligt enligt allt de hade att berätta i går när de kom hem.
Att mamman var lite nere för att AIK roade sig med att förlora i sudden var inget som de la något värde i. De tycker att det är kul för då kanske det blir 5 matcher i semi och därmed mer innebandy åt folket.
Haha...de är inte kloka!!!!

Skalman var med till Solnahallen men stannade hemma hos hundarna när jag och Anders satt i sekreteriatet i Viksjöhallen.
Många roliga matcher att titta på. Första matchen var P95 och jösses vad mycket som händer med killar mellan 13/14 år och 17/18 år. Killarna hade helt klart tunnelseende och dessutom speglades en viss egotripp hos dem alla. JAG vill göra mål och då passar jag inte min lagkamrat som har bättre möjlighet.

Våra P92:or som spelade åkte ut på straffar och det är ju alltid surt.
Men sånt är livet i innebandyn. Marginalerna är hårfina. I strafflägen gäller det verkligen att ha målvakter som har det rätta psyket och för dagen tror/vet sig vara den enda segraren i världen.

Dagen till ära så är det Skalmans sista måndag på rundvandringen och innan veckan är slut så vet vi om han kommer att få bli plåtslagare eller om det blir andrahands valet mureri/plattsättare som blir framtidsyrket.
Håll tummarna, han vill verkligen inte bli annat än plåtslagare. Med godkänt i alla ämnen så borde han klara att komma in på den inriktningen men det beror på hur många som sökt den och vilka betyg de har.
Jag får återkomma så fort jag vet.

Herr Nygren som numera är 45 kg (!!!) lättare är på ett strålande humör och längtar hela tiden upp till Bredsands camping, men som vanligt är han redan framme vid semestern och härjar. Tänk om man kunde få den mannen att leva här och nu, att njuta av dagen i dag. Men sedan vi blev tillsammans den 3/3-83 så har han alltid levt ett halvår före verkligheten. (Okej, det är en av hans charmigare sidor)

Nu ska jag väcka Skalman och ta svängen med hundarna. Synes senare i etern.
Ha en bra dag och njut av de plusgrader som dagen bjuder på.

1 kommentar:

Maria sa...

Hej Mie,

vad duktig Nygren varit som gått ner så mycket!!! Hälsa honom från mig:)

Satt du i secket igår? (tv-matchen)Det satt två kvinns där och jag anade nog att den mörka med lugg var du:)

Du Mie, när blev du AIK.are. Jag har inget minne av att du var så engagerad i just dem när du startade din blogg. Du kanske inte skrev så mycket om det då?

Ditt inlägg om domare väckte en och annan olustig tanke må du tro. Fy bövelen att det finns så många sådana. Tyvärr har inte våra förbund något val. De kan inte göra sig av med dem då det råder brist på domare. (Har en ytterst ansvarig på förbundet sagt till mig) Helt sjukt ju, eller sorligt snarare.

Igår tog vårt flaggskepp Täby i kvarten. Därmed har Balrog mosat alla Täbys lag iår:)

Nej men oj! Nu skiner solen så pass att jag får ont i ögona!

Nu får vi se hur det går för demonerna ikväll. Det blir tufft men man ska aldrig säga aldrig:)

Ha en fin måndag du din lilla "råtta" (AIK.are)

Kram Maria