fredag 6 mars 2009

kommentarer som tystar och tystnar

Kom på en annan sak ;-)
När någon är arg och irriterad så skriver man gärna kommentarer och vill att det ska vara konkret och kunstruktivt men när man då är både konstruktiv och ger konkreta förslag/frågeställningar - ja då tystnar kommentarerna??????

Kan bara betyda att man tycker sig ha rätt att tukta och komma med pekfingrar till höger och vänster utan att själv vilja ta ansvar för sina kommentarer.

Till eventuella kommentatorer vill jag härmed bekräfta att jag är osmidig som ett kassaskåp men inte desstomindre värd att både höras och lyssnas till.

Min lätt feministiska sida skriker!!!! Låt dig aldrig mer läxas upp av en man, speciellt inte en man som du vet vem är!!
(Hade det varit någon totalt okänd person hade jag antagligen bara valt att be denne dra något kletigt över sig)
Jag står på mig, Jag har rätt till både tankar och åsikter!
Arg eller inte - smidig eller osmidig så har jag rätten att bemötas med samma respekt som jag visar en kommentator.

Nå väl, hela situationen har blivit ohållbar och Skorpan har gett upp helt, medan Skalman tycker att han hittat en bra nivå som fungerar för honom. Visst är han orolig för att laget kanske upphör till nästa säsong men det är ett problem han tar när den dagen kommer.
Skorpan roar sig med spinning och konditionsträning resten av säsongen, det är ju i alla fall bara 2 matcher kvar. Dessutom har hon lovat Eva att ställa upp i VIP-rummet under slutspelsmatcherna i SSL.
Kanske kan hon då äntligen få möjlighet att få till kombinationen mellan idrott/hälsa och byggarbete.

Hon har också tankar på att börja blogga igen och då med inriktnig just på byggtjej och byggarbetsplatser. Helt enkelt hur det är att vara tjej och jobba i byggbranchen. En baggis för många killar/gubbar men en balansgång för tjejer som sökt sig till yrket.
Så kika gärna in på Skorpans blogg de närmsta dagarna :-)
Byggtjej är min bästa beskrivning på henne. Rak och ofta felbedömd av alla utom byggkillar/gubbar. Alla tror man ska bemöta henne som man bemöter tjejer men här är det raka rör som gäller och inget j-la tjafs. Har man en åsikt om henne så ska man kunna stå framför henne och säga den annars ska man ha kjol och nylonstrumpor på sig ;-)

INTE värt att kommentera i hennes blogg om man inte är karl nog för sin hatt. Till och med jag åker på däng då och då :-) *ASG*

Inga kommentarer: