måndag 9 mars 2009

Bortdömt !!



Någon som funderar på varför jag är ganska vass mot domarna som dömer i mitt i cupen???
Från matchen i går mot Kungsägen (vill poängtera att Kungsängen säkerligen vunnit ändå) kan vi se hur rätt alla vi i publiken och Bele Barkarbys spelare hade när domaren felaktigt dömde bort målet med förklaring att Landerberg skulle ha knuffat målvakten. På bilden syns hyfsat tydligt att det var Kungsängens egen spelare som puttade och att bollen otvivelaktigt var inne.

Det är underbart när man har egna pressfotografer på plats :-) Även denna gång, ingen mindre än Clas Svahn.

Dömt är dömt men jag måste ändå passa på att slå ett slag för hur domare uppför sig, hanterar situationer och tar med sig egna värderingar ut på planen.
Domarna för dagen var en ung kille och en äldra man med pondus. Den yngre av de 2 ansåg tydligen att han skulle vara väldigt bundis med Kungsängens målvakt och stod mestadels och lutade sig mot bålet tillsammans med målisen. Den killen verkade inte alls ta illa vid sig och de båda hade en liten mysstund tillsammans.

När den unge av de 2 domarna var på Skalmans planhalva så tänkte han sig att även de 2 skulle gulla runt en stund men se då sa Skalman - du , häng inte på målet. Du stör.
Därmed bytte domarna planhalva igen och snuttestunden fortsatte på Kungsängens planhalva.

Ett tag funderade jag på om jag skulle gå ut med 2 koppar kaffe till dessa 2 snackandes kamrater. Men sedan insåg jag att de inte var värda någon fikastund för allt som BBIf gjorde skulle dömas bort. till och med när en Kungsängenspelare fäller en BBIfare som var helt fri. Nej då dömdes frislag??

Tur är att killarna i BBIf och tydligen i Kungsängen också spelar innebandy för att det är kul, inte på liv och död. Därmed fanns inga tjurigheter när killarna tackade varandra efter matchen.
Dessutom var det lite kul att Davva fick sätta 2 mål på gamla lagkamraten ;-)

Inga kommentarer: