tisdag 10 mars 2009

Godmorgon trötter ;-)



Sovklockan ringer när den vill inte när vi tycker att det är dax ;-)
I dag ska Skalman och jag på kvartsamtal i Kista Gymnasium, ska bli spännande och höra hur det går för honom.
Som ni alla vet så är ju hans klocka alldeles egen vilket säkert innebär att det blir lite prat om sena ankomster.
Hur ska jag få denna skola att förstå?
Det handlar inte om att jag tycker att skolan ska ändra på sig för hans skull - det handlar om att skolan ska förstå att jag som mamma inte har någon möjlighet att styra det. Jag kan skrika mig BLÅ, det hjälper inte! Ressultatet av att jag skriker är att Skalman intar "jag vägrar" timme och därmed kan inte satan själv rucka på honom.
Tro mig.....satan kan vara en ljuv sommarsmeknning jämfört med mammans temperament men icke lyckas jag för det.
Det är ju inte tillåtet att lyfta upp 196 cm Skalman i håret och dra ut honom till bilen, sparka, trycka och fippla in alla 100 kg i bilen och sedan dra in alla kilon i klassrummet.
Nej, vi vuxna måste helt enkelt inse att när Skalmans klocka säger "ta det lugnt" ja då är det så det blir.
Roligt?
Nej, inte alla dar i veckan!

När jag varit på kvartsamtal så ska jag göra ett inlägg om målvakter, deras tankar, funderingar, synsätt på tränare, träningar, övningar och övningars syfte.
Jag hade ett långt samtal med Skorpan om det här i går kväll men det fortsatte i morse mellan klockan 05.30 - 06.00 sedan var hon tvungen att storma i väg till jobbet.
Vi har helt klart lite udda tider i det här huset så kanske är det en förklaring på varför Skalman är som han är.

Oavsett orsak så älskar, respekterar och beundrar jag dessa underbara varelser :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Uppdatering check :) Massa Kramar till min tok kusin vitamin!