onsdag 4 mars 2009

Hihi...*fniss*.....*ASG*.....Haha....

Ja ni kan ju tänka er hur det lät ;-)
Jag har precis varit inne och "lånat" en bild på skorpan i farten. Det är en av mina privata pressfotografer som åter har drabbats av mina små "lån".
Cecilia De la Rivera även kallad knappen av mig :-)



Den här bilden är tagen när det bara återstår 1 dygn av Skorpans tonårstid. Finns det fler som tycker att hon påminner om prinsessan Viktoria? Det är inte helt ovanligt att vi hör sådana kommentarer :-)
Gulligt men Skorpan är inte helt förtjust i det ;-) Hon gillar att vara sig själv.

I kväll blir det några timmar i en innebandyhall :-)
Skorpan ska åka till Ekerö och sitta som reserv (nu är hon lite förvirrad) för BBIF´s damlag. Hon fick veta att Milla inte ville fortsätta som målis men hade lovat ställa upp fram till SM-Falun. Sedan skulle hon sluta. Efter det skulle Skorpan få mer matchtid men det var ingen som talade om att det var som bänknötare!!
Nåväl, vi får väl se om det är ytterligare ett sätt att slå ihjäl hennes innebandyintresse. Men visst är det för djävligt att man som vuxen kan få en ungdom att göra något hon egentligen inte vill medan det finns andra ungdommar som skulle bli superglada om de fick chansen att göra jobbet i stället.
det är så innebandyn fungerar nuförtiden med elittänk och divisionsklättring. Vilket hör hemma i ett damlag men inte när damlaget består av 4 spelare som är seniorspelare och resterande är ungdomsspelare.

Anders ska sitta i sekreteriatet på BBIF´s H3 match mot Vaxholm i Viksjö sporthall. Den matchen skulle ha spelats i Söndags men flyttades av respekt för laget och Viktor Wendells familj. Det blir en tyst en minut och sedan tror jag BBIF´s spelare kommer göra allt för att vinna matchen för att på det sättet hedra Viktor. En fantastisk innebandyspelare som alltid hälsade trevligt på sekreteriatet, motspelarna och domarna. Helt enkelt en mycket trevlig människa med god sportsmanna-anda.

I morgon kväll bär det av mot Solnahallen där vi bestämt oss för att köra klart säsongen men Kompis har valt att inte längre ställa upp för AIK. Han är (enligt honom själv) född Djurgårdare, enligt mig är han född AIK:are. men jag respekterar hans val att inte ställa upp för en klubb som han inte gillar. Allt med tanke på att jag är en tillräckligt bra mamma :-)

Skalman får ta sig ner till Björkebyhallen för träning på egen hand för jag tänker försöka se en av alla BBIF´s matcher i H3 serien i år.

Jag återkommer säkert under dagen trots att jag har lite ärenden att fixa. Bland annat ett som ska gå till Lundinshyahus. Så hon slipper vara nyfiken i evighet :-)

Inga kommentarer: