fredag 13 mars 2009

Dagen efter....

AIK vs Pixbo Wallenstam


Foto Magnus Neck lånad från aik

I refferatet som går att läsa i sin helhet kan man läsa det här:
I en jämn laginsats stack AIK:s målvakt Patrik Jansson ut.
- Patrik var stabil matchen igenom och gjorde vad han skulle och lite till, berömmer Hallstensson.


Foto Magnus Neck lånad från Aik

Det stämmer verkligen!
3-4 riktigt vassa räddningar som var störtsköna!

Men sedan är jag redigt imponerad av Pixbos målvakt Christian Jurkiewicz.
Bara 20 år gammal och mycket kvar att hämta vad gäller rutin i större sammanhang men det som gör mig mest glad är att Pixbo lyckats skapa en egen produkt.
Enligt uppgifterna om honom så är hans moderklubb just Pixbo och han verkar inte hoppat runt i olika föreningar.
Skulle vara intressant att höra hur/vad Pixbo gjort annorlunda som lyckats behålla en målvakt sedan 1997!!??!!

Just nu funderar jag ganska mycket på om jag ska börja köra amatörintervjuer med målvakterna i de större klubbarna.
Den tanken finns för både dam och herrsidan. Kanske inte så konstigt när man lever med en målvakt på båda sidorna. (Helt fel att säga sida för det ena tar inte ut det andra)
Jag spånar vidare och ska kolla lite med en tjej som jag tror kan ge mig en del tips och ideer om hur man ska göra för att få till en bra helhetsbild.
Skulle vara riktigt roligt faktiskt :-)

Inga kommentarer: