tisdag 3 mars 2009

Fastmark....

under fötterna igen :-)

Nu har vi haft 23 timmars intensivt umgånge med familjen. Helt fantastiskt, underbara timmar där man verkligen har fått en inblick i varandras vardag och fest.

Jag och systrarna är 3 totalt olika men endå lika kvinnor, vi har också 3 olika sätt att tänka runt våra barn men endå så lika. Det märks att grunden finns där från den tiden vi själva bara var barn men också att vi parat ihop våra grunder med våra respektives grunder.

Man kan bara konstatera att dessa blandningar har skapat 9 stycken helt underbara, fantastiska ungdommar och att få möjligheten att ungås med dem allihopa samtidigt har varit en ren fröjd.
TACK Lena med familj som gav oss den möjligheten! Jag kommer att spara det här minnet längst in i hjärtat och tänka tillbaka på den här resan med gjädje i många, många år framåt.



I dag har jag börjat dagen med att sjunga - Ja må hon leva - SKORPAN fyller 20 år!!!
Hon är lagom sliten efter resan men hasade sig ner till jobbet som man brukar göra när man har blivit vuxen och ansvarstagande. Henns goa jobbarkompisar hade minsann koll på att det var födelsedag och därmed köpt henne en present! Vad gulliga de är de där "gubbarna".

Det blir kalas i kväll med smörgåstårta alá Farmor. Skorpan har nämligen sin mormor för att gosa med och sin farmor för att kunna se upp till och sno recept på goa tårtor (okej, jag håller med! Farmors smörgåstårtor är helt enkelt superba)

Jag återkommer säkert under dagen men nu ska jag passa på och fika med mamma när hon för en gång skull har lämnat Skåne.
Ses senare i etern. Ta vara på dagen och kör försiktigt.

Inga kommentarer: