onsdag 25 mars 2009

God morgon Onsdag

Våffeldagen! Gott!

Inte så mycket nytt på fronten i dag inte, utom att vi ska plantera BBIF´s nya tänk för en del lag.
Ska bli spännande att se om vi får med oss spelarna.
Jag hoppas verkligen det.
Jag har i alla fall beslutat mig för att inte dra igång ett Dam Utvecklingslag. Jag tror inte på att man kan dra igång ett lag om man inte har tränarkunskapen i ryggsäcken. Även om jag vet att jag fixar allt som ska rulla utanför planen utan problem. Nu håller jag tummarna för att föreningen inser viktien av att starta ett utvecklingslag för damer också.

Lite tankar om hur jag och Skorpan har funderat på hur man skulle kunna få det att fungera redan nästa säsong:
Om man använder de 93-tjejer som spelat upp damlaget i div 2 den här säsongen som grunden för damlaget. Samtidigt så låter man de 93-tjejer som inte fått så mycket speltid i damlaget gå upp i D-U laget som fasta spelare där. Sedan låter man dem hjälpa till i DJ-serien där den fasta grunden är 94-tjejerna.

Det här skulle kunna fungera om man ser till att hela tiden ha öppna dörrar mellan lagen och en väldigt öppen och aktiv dialog mellan tränarna för DJ/DU/Dam lagen.

Den här lösningen skulle nog igentligen ha såtts redan till den här säsongen men BBIF är en lite förening och möjligheterna finns men ett antal ideelt arbetande tränare/ledare och en del halltid är ju också ingredienser som krävs för att man ska kunna utföra alla ideer.

Som mina "ungar" säger -
Jag spelar inte bara för laget, jag spelar för föreningen!

Hihi....ser ni mitt förtäckta avslöjande om vad som ska planteras i hallen i kväll???

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hurra våffeldagen idag =) Saknar er! Hoppas vi ses snart =)