tisdag 24 mars 2009

Lång väntan.....

på svar om vilket lag som AIK möter i Semifinalserien :-(

J-kla skit att inte Warberg kunde sätta punkt i går kväll! Hade varit skönt att kunna planera mitt liv framöver. Men samtidigt bjuds vi ju på ytterligare en tv-match. Inte helt fel det heller :-)


Skalman tittar på innebandy :-)

Herr Nygren som har svårt att leva här och nu har börjat prata om det här:


Anders längtar till sol och bad

Jag som lever lite mer i nuet längtar i och för sig också till värmen

men jag har ju fullt upp med att kolla in allt som händer nu i slutspelstider :-)

I tidigare inlägg så funderade jag på att avslöja lite om vad som händer i Bele Barkarby If men jag tror faktiskt att jag måste be er ha tålamod till i morgon kväll. Det är ju så mycket bättre om allt får presenteras på rätt ställe innan snacket börjar dra i väg på egna villovägar.
Jag tror verkligen på det här konceptet som ska planteras i morgon. Det känns som att efter alla år då jag försökt rota mina åsikter om vad föreningen står för och varför vi bedriver föreningen så har jag äntligen blivit bönhörd.
Styrelsen har helt enkelt plockat ihop alla åsikter som ligger och fladdrar på byn och vidareutvecklat, slagit ihop, nött, stött och blött alla känslor till ett förslag som nu ska bli verklighet.

Tro inte att ni kan ligga på latsidan nu!!!
Det är nu det verkliga jobbet börjar. Styrelsen ger oss verktygen men nu måste vi alla ute i stugorna göra jobbet. Vi måste se möjligheterna och fortsätta arbeta för att bredden i innebandyn ska fortsätta spridas och utvecklas.

Att Bele Barkarby If ska bli den förening som man kan stanna och utöva sin sport till den dag du inte längre är juniorspelare. Men också ha möjlighet att fortsätta med idrotten i ett lag som kanske inte spelar i högre divisioner men ändå ger möjlighet till fortsatt spel.
Inte för att spela på elitnivå men för att innebandy är en så förbannat kul sport!!

Skorpan är försiktigt optimistisk och hoppas på att det kommer finnas en plats för henne också i föreningen men eftersom att tjejsidan inte alltid blivit så väl behandlad så känner hon en viss oro. Hon har inte varit iväg och provspelat för någon annan förening ännu för hon vill ju så gärna hjälpa sin modersklubb.
Den stora frågan är om föreningen vill ha henne????
Hon har ju precis som många lagmänniskor åsikter om hur man ska tänka runt satsningar men hennes ligger kanske mer på långsiktighet.

Skalman säger att det är på gott och ont. Om föreningen satsar på den här vägen (vilket han tycker att den ska) så finns en risk att de som inte platsar i föreningens satsningslag kommer söka sig till andra föreningar i alla fall för att de vill mer. Som i hans eget fall - känner jag redan nu att jag aldrig kommer få chansen att spela i representationslaget så måste jag söka mig vidare så småningom för mitt mål med Globen står fast. Jag ska spela i högsta serien!
(Med den ungens envishet så blir jag inte förvånad om hans mål blir uppfyllt)

1 kommentar:

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Tjingeling!

Nu har jag lagt till dig på blogloving där jag lagat en egen blogg grupp för Mamma Galans gäster, detta för att kunna följa & "lära känna" Galans gäster lite bättre före den stora dagen ;D

Laga gärna en Gala blogg grupp du också, så kan vi följa varandra.

Ha en strålande dag
//Sessan