måndag 23 mars 2009

Helgens innebandy

Det skulle vara en innebandyledig helg för Familjen Nygren :-)
Helgen slutade i Björkebyhallen där Skalman firade sin födelsedag med att storspela när BBIF´s Hu2-lag tog emot Ingarö på hemmaplan.
Matchen slutade 4-2 till BBIF och en hel del hyfsat svettiga räddningar av Skalman.

Vi fick veta att BBIF-HJA hade förlorat en av sina matcher i slutspelet med 23-1 och undrade vad som hänt men fick sedan veta att de på sitt vanliga sätt plockat ihop laget och såg till att vinna tillslut.

Balrogs damdemoner är klara för Semifinalserie efter att ha segrat över Täby Is som nu inte har varken dam eller herrsidan kvar i slutspelet.
Balrog sänkte helt enkelt Täby Is över bred front :-)
Inte är jag ledsen för det.

AIK har spelat till sig en plats i Semin men även talat om att de nu kommer att förlora Niklas Jihde. Jag tycker att det är synd att innebandyvärlden förlorar en så stor spelare men samtidigt så tycker jag att det är bra att Jihde har tagit ett beslut som är helt och hållet hans eget.
Han har mycket kvar att ge innebandyvärlden men inte på planen. Att han bryter helt under en period kan vara en fördel för både honom själv med familj men också för sporten.

Storvreta är också färdiga för Semi vilket glädjer Fredrik i Hedemora :-)
Synd tycker jag för då är ju AIK tvugna att skicka ut dem i kylan eftersom jag lagt in mitt önskesenario AIK-Balrog i Globen ;-)

Endres damer gick inte hela vägen, vad jag förstår utav de som följt tjejerna under flera säsonger så handlar det mer om att slipa in motståndarnas tänk i slutspelet än om tjejernas spelskicklighet!
Man spelar och tänker inte på samma sätt i ett slutspel som i grundserien.

Ja säkert hittar jag mer när jag surfar vidare men det återkommer jag till. Jag ska nog också vädra lite tankar om allt spännande som är på gång i Bele Barkarby If.

1 kommentar:

Maria sa...

Ja jädrans vilken helg!!!

Mina nerver pallar inte riktigt längre. Vet inte vad det är med mig. Borde vara luttrad som aldrig förr ju!?!?

AIK-Balrog i final vore en höjdare, absolut! En annan höjdare jag önskar är att få ta revanch på IKSU, men jag vet inte om jag orkar med så mycket anspänning.

Herregud, det är ju bara sport.....

Ha en härlig vecka. Hoppas snön töar undan illa kvickt!

Kram Maria