lördag 14 mars 2009

Dagen började så här....



men efter en helt fantastiskt rolig innebandymatch i Hallonbergshallen (säsongsavslut för HJB) somm slutade med förlust 6-2 men där Skalman verkligen visade att han har fått tillbaka suget efter innebandyn.
Killarna spelade ovanligt fokuserat och var med både i anfall och hemåt. 0-1 ett par minuter in i tredje!!!
Sen vet jag inte riktigt vad som hände men de bollar som for in bakom Danne i kassen var klockrena och frågan är om ens Ramsin hade kunnat ta dom.

Nu är det film som gäller och sedan sängen.
Tyvärr för mig så skulle min egen pressfotograf på en trevlig 50 års hyllningi kväll så han har inte hunnit få in fler bilder från matchen än denna



Det var ge och ta åt bägge hållen eller vad säger ni????

1 kommentar:

Maria sa...

Hej Mie.

Hoppas att du känner att jag "är med dig" och att jag kikar in och läser här trots att jag inte skriver kommenatrer. Jag är dålig på det:(

Du skriver så mycket tänkvärt, bra och djupt att jag tycker ibland det blir svårt at bara skriva "tjenis" liksom... du förstår vad jag menar hoppas jag.

Det är kul att se hur du utvecklat din blogg under året, har ju trots allt sett den "födas" ju;) Ganska coolt om du frågar mig!

Ja här har vi det gosigt värre. Sedan vi flyttade hit vill ungarna vara här med oss massor på helgerna. Vårt umgänge har verkligen förändrats. Tänkte på det när du skrev om Skorpan, att hon är en egen individ och att hon kanske inte skulle vilja umgås med dig om du inte vore hennes mor. Så tänkte jag nog med om Rebecca ett tag. När de bor hemma och börjar bli stora längter de ifrån en, de vill flytta hemifrån. Självklart sätter sorgen in som förälder som du beskrev, men jag lovar Mie att när de väl flyttat ut och fått lite perspektiv så kommer de tillbaka och det med besked för de vet vad som är viktigast. Sorgen över att de inte längre är barn förbytts mot glädje över att de är kloka kärleksfulla individer som vet att de behöver och har sina föräldrars kärlek...alltid i alla lägen.

Idag är jag nervis må du tro. Är skitpirrig inför denna kvartserie. Hoppas det går vägen för dem iår....

Du förresten, har bevakat min brevlåda i en vecka nu och det har inte dykt upp något spännande.

Kram på dig härliga människa

// Maria