torsdag 12 mars 2009

Haha..... tiden går....

Kolla vad jag hittade i mina gömmor!!! ;-)
Sötingen, Skalman som 12 årig målvakt och redan bollsäker som få.
Den här possitionen ser man honoom inte i så ofta längre. jag undrar om det beror på att han har blivit "något" längre??
Bollsäkerheten finns kvar men kroppsställningen som gäller numera är den ni ser på bilderna i tidigare inlägg.



Sen hittade jag den här också :-)



Även den borde väl varit med i inlägget om målvaktstankar.
Som ni ser så är skorpan en av de målvakter som har sin alldeles egna stil både vad gäller uppvärmning och stretch. Den bilden är också 4 år gammal och det var första året som Bele Barkarby If hade ett damlag.

Den här dagen kommer fokus att ligga i Solnahallen med AIK.
Ska bli skitkul med lite miljöombyte. Jag byter helt enkelt ut köksstolen och tangentbodet mot sekreteriatstolen och gammla hedliga bläckpennan som protokollförare.

Innan dess så är tanken att jag ska försöka svabba av köksgolvet och dessutom steka frikadeller. Inte de där små kokta köttbollarna som ni svenskar kallar frikadeller utan de Danska!!
Stora ovala gyllenbrunt stekta i massor av smör.
De måste stekas i mycket smör och det måste vara smör!!! ;-)
Här går smak före nyttigheter. Herr Nygren som numera äter allt men i mycket små mängder ställer krav.
Om jag inte kan äta så mycket så ska det i det minsta smaka jävligt gott!!
Det har han ju rätt i förstås.

Skorpan ska med i kväll och även Kompis (hundarna får klara sig själva i 4 timmar) så det blir familjeträff och sånt gillar jag!

Återkommer säkert senare under dagen men ha det gott och kör försiktigt om ni ska ut på vägarna.

Inga kommentarer: